Opruimen & Meer
Jij staat altijd klaar voor anderen. Je bent mantelzorger voor (een van) je ouders. Je kinderen hebben je aandacht nodig. Je past op de kleinkinderen. En vriendinnen staan regelmatig op de stoep om hun hart even te luchten.
Op zich doe je dit natuurlijk heel graag, maar naast je werk en huishouden had je gehoopt op iets meer tijd voor jezelf. Tijd die je had willen gebruiken om je aan de slag te gaan met de opruimklussen die maar blijven liggen. Gewoon je huis op orde krijgen! Want je huis, dat is echt jouw veilige en fijne plek. Waar je iedereen graag ontvangt. Tenminste, dat WAS het. Maar door de jaren heen is je huis voller en voller geworden. Je hebt veel spullen verzameld die eigenlijk niet meer gebruikt worden en een heleboel ruimte innemen. Of spullen gekregen bijvoorbeeld uit een erfenis. Er zijn gewoonweg teveel spullen en ze slingeren rond op plekken waar ze niet horen.
En nu?
Je wilt weer blij zijn met je huis. Je wilt licht, lucht, ruimte. Een fijne plek waar je je kunt terugtrekken na een drukke week. Een gezellig huis waar je vriendinnen een wijntje komen drinken, je kinderen langskomen en gerust kunnen blijven slapen. Je hebt daarvoor veel op te ruimen en te ordenen maar je overziet het nu gewoon even niet. Waar moet je beginnen? Eigenlijk heb je hier hulp bij nodig.
Herken je jezelf in één van deze situaties?
- Je gaat een dagje naar je dochter. Gezellig samen shoppen en een terrasje pakken. Lekker makkelijk met het OV maar waar is je ov-kaart toch gebleven? Waar had je hem ook alweer neergelegd?
- Je komt thuis van een leuke avond. Je stapt de keuken in en denkt: Hè getsie, wat is het hier een zooi! Waarom lukt het mijn vriendin wel om haar keuken opgeruimd en schoon te houden?
- Je moet met de hond naar de dierenarts en oh shoot, waar is het inentingsboekje?
- Je bent aan het stofzuigen en stoot overal tegenaan. Je denkt ‘Wat is het hier toch vol, ik kan mijn kont hier niet keren!’ Maar spullen wegdoen vind ik heel moeilijk. Hoe doe ik dat?
- Over 2 weken ben je jarig. Je zou graag weer je vrienden en vriendinnen willen uitnodigen maar eigenlijk schaam je je voor je eigen huis; in de keuken dozen administratie op het aanrecht, de tafel ligt vol met post. Het wasrek staat in de kamer omdat de zolder vol is.
- De zolder staan vol spullen. Spullen van hobby’s, vakanties, van je kinderen. Ze zijn naar boven gebracht met het idee om nog eens uit te zoeken maar dat gebeurt uiteraard niet. Ze staan alleen maar stof te verzamelen.
- Je hebt veel ballen hoog te houden; je moeder is het afgelopen jaar overleden en je vader moest noodgedwongen naar een verzorgingshuis. Het ouderlijk huis is verkocht en moet leeg. Er is zoveel te doen, je ziet door de bomen het bos niet meer en je raakt ontmoedigd van.
- Je hebt een grote zorgtaak omdat een familielid ernstig ziek is. Je regelt veel administratieve zaken en gaat mee naar doktersafspraken en ziekenhuisbezoeken. Je eigen huis houd je op routine bij, alleen het hoogst noodzakelijke. Opruimen heeft nu even geen prioriteit.
Je weet dat je moet opruimen
Maar hebt er de puf niet voor en weet niet waar je moet beginnen. Je wilt wel opruimen maar het lukt even niet. Je bent nog steeds veel op pad. Dingen regelen voor je ouders en je kinderen. Oppassen op de kleinkinderen. Je komt gewoon niet aan opruimen toe.
Maar je bent er klaar mee. De tijd die het kostte om te zoeken naar je paspoort had je ook kunnen gebruiken om eindelijk even met een boek op de bank te zitten. Fietsen met je partner. Of een terrasje pikken met je vriendin.
In plaats van opruimen ben je wél spullen aan het verplaatsen. Om loopruimte te creëren, aan tafel te eten of toch nog iets in dat kastje te proppen. Fietsen staan buiten in de regen omdat je schuurtje volgestapeld staat met spullen. Als de deurbel gaat en er staat visite op de stoep, durf je ze eigenlijk niet binnen te laten.
Hoe zou het zijn als …..
π Je huis is een welkome plek is. Je vrienden/kinderen staan voor de deur en je zwaait de deur open. Kom maar binnen, gezellig! Je schaamt je niet meer voor je huis en je geniet van het bezoek
π Je eindelijk afstand hebt gedaan van spullen waarvan je al langer vond ‘die kunnen eigenlijk wel weg’
π Je niet langer tegen dat stemmetje in je hoofd hebt van ‘Eigenlijk moet ik opruimen’. Weg ermee! Je huis is opgeruimd en je hebt weer energie en tijd voor leuke dingen
π Alles in huis een eigen plek heeft. Dezelfde spullen liggen bij elkaar op een vaste en logische plek. Jij bent geen tijd meer kwijt aan zoeken
π Je huis is overzichtelijk en ruim is geworden. En nee, dit hoeft niet saai en kaal te zijn!
π Je weet hoe je je huis netjes houdt zonder hier elke dag mee bezig te zijn!
π Je precies weet wat je nog in huis hebt, zodat je nooit meer ‘voor de zekerheid’ een pak rijst meeneemt. En er thuis achter komt dat je nog 5 pakken had staan
π Je beweegt in huis zonder spullen te moeten verplaatsen of ergens tegen aan te stoten. Je opent een kastje zonder dat de spullen er uit rollen.
Een opgeruimd huis kan ook voor jou!
Je hoeft het namelijk niet alleen te doen. Hoe fijn is het als we samen wat meters maken. Ik kom bij je langs en samen gaan we aan de slag. Stap-voor-stap ruimen we je huis op. We maken een systeem wat bij jou past. En als je een systeem hebt, is er een goede basis waarmee jij jouw huis opgeruimd houdt. Zonder er elke dag mee bezig te zijn! Dit gun ik jou.
Je huis is weer een fijne plek waar jij je ontspant in plaats van stress hebt. Je huis is een rustige en overzichtelijke plek waar alleen spullen in staan waar je echt blij van wordt. Alles heeft een plek en is geordend in duidelijke categorieën. Hierna hoef je nooit meer zo rigoureus op te ruimen. Er is ruimte gekomen in je hoofd (geen todo-lijsten, geen stemmetjes) en ruimte in je huis om vrij te bewegen en te leven. Hierdoor is er weer ruimte voor dingen die jij belangrijk vindt in je leven.
Dit is hoe het Opruimen & Meer- traject eruit ziet
Samen gaan we aan de slag
- Ik kom bij jou langs om kennis te maken, wederzijds. We bespreken jouw doelen en wensen en waar je hulp mee kan gebruiken. Ben je na het gesprek enthousiast en wil je graag met mij aan de slag, dan plannen wij de opruimsessies in
- Samen bepalen we een plan van aanpak voor de afgesproken opruimplek; wat we gaan opruimen en in welke volgorde
- Ik kom 3 keer samen met jou opruimen. Elke opruimsessie duurt 3 uur. Ik help je met het maken van keuzes bij het opruimen van je spullen en het praktisch inrichten van ruimtes, kasten, etc.
- We gaan samen aan de slag, stap voor stap, in jouw tempo en tijd. Je leert een methode van opruimen waarmee je zelf verder kunt na onze opruimsessies.
- Kleine organize materialen zoals bakjes, elastieken, vuilniszakken zijn inbegrepen
- Spullen die je wilt doneren aan de kringloop kan ik gratis voor je meenemen (tot maximaal 6 dozen)
- Tijdens het opruimtraject is er support per telefoon of e-mail of whats-app
De investering voor dit opruimtraject is € 445 dit bedrag is vrijgesteld van btw. Je kunt ook in 2 termijnen (€222,50 per termijn) betalen.
Bij reisafstanden tot 20 km enkele reis zijn de reiskosten inbegrepen. Voor afstanden tussen 20 en 50 km breng ik per opruimsessie €10 in rekening.
Dit opruimtraject is voor vrouwen en mannen die bereid zijn te investeren in een opgeruimd huis omdat ze klaar zijn met de rommel in huis, het stemmetje in hun hoofd en omdat ze hun huis welkom en toekomstbestendig willen maken.
Mijn werkwijze
Ik vind het belangrijk dat wij een klik hebben. In mijn logo staat mijn motto ‘Samen aan de slag’.
Dit is de kern van mijn werken met jou, samen. Werken in een 1-op-1 werkrelatie geeft ruimte voor persoonlijk contact en verbinding, dat vind ik fijn. Werken in wederzijds vertrouwen, zo leren we elkaar kennen! Ik ben open en eerlijk en zo communiceer ik ook met jou.
Ik begrijp heel goed dat het soms moeilijk is om iemand in je huis te laten en je kwetsbaar op te stellen, om aan te geven dat je wel wat hulp kunt gebruiken. Ik ga vertrouwelijk om met wat ik zie en hoor, jouw verhaal is veilig bij mij. Ik kom met compassie en zonder oordeel, ik ben er om jou te helpen en te begeleiden in het opruimtraject. Jij bepaalt zelf tot hoever je jezelf en je huis openstelt aan mij.
Ik ben een luisterend oor. Ik moedig je aan en heb begrip als het lastig is.
Ik ben blij met jou met alles wat je bereikt.
Ik ben ook jouw stok achter de deur zodat er echt iets gebeurt en verandert.
Wat heb je nodig om te starten?
Om werkelijk te starten met opruimen, heb je vooral de juiste mindset nodig:
- Bewustzijn van de hoeveelheid spullen
- Motivatie om er wat aan te doen, je uitstelgedrag de deur wijzen
- Tijd om aan daadwerkelijk aan de slag te gaan. En met een beetje humor maken we het allemaal een stuk luchtiger.
- De drive om keuzes maken over wat er blijft en waar je afstand van neemt
- Je wilt leren opruimen en organiseren
Ondanks al je goede voornemens loop je vast maar laat dit je niet ontmoedigen!
Herken je in bovenstaande maar schaam je je om hulp te vragen? Dit gevoel, iets niet te kunnen of er niet toe in staat zijn, is herkenbaar voor veel mensen maar schamen is echt niet nodig! Het getuigt van moed en kracht om hulp in te schakelen van een Professional Organizer om jou te helpen naar een opgeruimd huis en daarbij behorende opgeruimd hoofd. Een mooier cadeau kun je jezelf niet geven. En nog even ter geruststelling, weet dat je niet de enige bent die een beetje hulp kan gebruiken bij het opruimen, ordenen en organiseren!
Je kunt mij inhuren voor:
- het vinden van een manier van ontspullen
- het opbergen van spullen een manier die bij jou past
- het opruimen van spullen op een vaste en logische plek
- het creëren van een toegankelijk en welkom huis.
- als je wel een steuntje in de rug kunt gebruiken (of een schop onder de kontπ)
- afscheid nemen van overtollige en/of overbodige spullen
En dit is wat zij erover zeggen:
Annemarie heeft me goed op weg geholpen om te starten met opruimen. Na de 1e sessie was ik gelijk geïnspireerd om zelf ook aan het opruimen te gaan in mijn huis.
De kasten zien er nu netjes en geordend uit nadat Annemarie met mij aan de slag is geweest. Ik heb nu ook de motivatie om verder te gaan met opruimen, vaker nadenken of je iets wilt bewaren. Regelmatig breng ik een doosje spullen naar de inbreng van de kringloop of ik maak er iemand anders blij mee.
Het geeft je letterlijk ruimte in je hoofd, dankszij Annemarie heb ik dit bereikt. Ze geeft prettige tips en ze geeft je een positief gevoel. Iedereen die graag eens wil opruimen maar daarbij een duwtje in de rug nodig heeft, raad ik aan om met Annemarie contact op te nemen. Ze helpt je graag een start te maken met het huis weer op orde te krijgen. Een aanrader!!!
Nynke
Ik moest even een drempel over om Annemarie te benaderen. Maar het is een hele vrolijke en begripvolle vrouw. Samen hebben we in één ochtendsessie mijn hele badkamer opgeruimd en weer ingericht volgens Annemarie haar methode. Ik ben heel blij met het resultaat. Binnenkort gaan we nog een ruimte aanpakken
Ryanne
Een altijd druk en vol hoofd.
Medeoorzaak is een overmaat aan spullen in ons huis. Hoe meer ruimte, hoe groter de verzameling. En als je dan slecht of niet kunt ontspullen, dan wordt het best wel lastig. Via het suppen kwam Annemarie op mijn pad. Best spannend om iemand toe te laten in mijn chaos. Maar uiteindelijk tot hele mooie en goeie inzichten mogen komen. Ook al blijft het soms nog lastig Annemarie heeft mij zeker weer op de goeie weg geholpen. Ik kan het dan ook zeker aanraden om Annemarie haar professionele hulp in te schakelen.
Tineke
Annemarie bekijkt samen met jou de situatie en vraagt wat je wilt. Dat is heel belangrijk want ik wil niet iets wat een ander bedacht heeft en waar ik misschien niet fijn mee werk. Vervolgens helpt ze je stap voor stap opnieuw in te richten. Ik ben heel blij met het resultaat!
Heleen
Nou, het is zeker een aanrader, Annemarie als opruimcoachπ. We hebben uiteraard wel vaker grote ruimtes geprobeerd op te ruimen, maar hebben vrijwel nog nooit zo veel in relatief weinig tijd kunnen doen waarbij het ook nog gezellig bleef!
Hoewel we uiteindelijk zelf de keuzes maken, is het toch anders met jouw hulp. Sowieso voor het behouden van de focus, maar ook als reminder om kritisch en bewust te zijn of je het echt wilt bewaren.
Pytrik
Voor
Na
Veelgestelde vragen
Ik ben jouw stok achter de deur, zodat er ook echt iets gebeurt en verandert!